VitálHáz webáruház

VitálHáz webáruház
VitálHáz webáruház

2012. február 3., péntek

Terhesvitaminok összehasonlítása.

Frissítve: 2015.november 30-án
Frissítve: 2014.április 25-én


  Íme egy kis összefoglaló a legismertebb terhesvitaminok összetételéről.

Hogy melyek is azok?



- Elevit Pronatal N filmtabletta - Már Elevit Plus filmtabletta
- Femibion 800 folsav metafolin tabletta
- Femibion 400+DHA folsav metafolin tabletta és kapszula
- Gravida filmtabletta
- Ladeevit kapszula
- Pharmaton Matruelle lágyzselatin kapszula






Újabb változás az Elevitnél. :) 
Múlt héten (2015.november 28-án) visszatért a régi, jódmentes Elevit is a patikák polcaira. Mellette maradt az Elevit Plus is.


   Történt egy "kis" változás az Elevit háza táján. Így -ugyan a cikkek frissítési sorrendjében- nem ez a bejegyzés következett volna, de annyira jelentős a változás, hogy előre vettem ezt az írásomat. 

Ugyanis korábban az Elevit volt az egyetlen terhesvitamin a táblázatban, ami nem tartalmazott jódot, de a gyártó úgy döntött, hogy változtat ezen, és új -Elevit Plus- néven, új összetétellel - jód hozzáadásával hozza forgalomba terhesvitaminját. (az összetevők mennyiségében is történtek változások, ez a kibővített táblázatban jól látható) 

Sajnos azonban a régi -jódmentes- Elevit gyártását meg is szüntetik, mivel a többség igénye azt diktálja, hogy legyen egy terhesvitaminban jód, mert ha összevetik azoknak a kismamáknak a számát, akik nem szedhetnek jódot, azokéval, akik igen, akkor döntő többségben vannak az utóbbiak. (mikor rákérdeztünk a látogatónknál, hogy akkor most mi lesz azokkal a kismamákkal, akik csak ezt a készítményt szedhették, ezt a választ kaptuk) 

Természetesen nem akarom bírálni a gyártót! Távol álljon tőlem! Bár tudom, hogy a megfogalmazásom azt sugallhatja, de csak nagyon sajnálom - és talán egy kicsit csalódott is vagyok - , hogy nem lehet majd kapni a régi Elevitet, amit mind a régi, mind az új összetételben egyébként nagyon jó, komplex terhesvitaminnak tartok. 

A gyógyszertárakban elfekvőben még lehet a régi Elevit (a kiegészítés írásakor, 2014. április 25-én, annyira új ez a változás, hogy biztos bőven van készlete a patikáknak), de a nagykereskedőktől már csak az Elevit Plus terhesvitamint tudjuk beszerezni. Így azt tanácsolom, hogy aki ragaszkodik a jódmentes változathoz, minél hamarabb igyekezzen tartalékolni belőle.


És most jöjjön a lényeg:


Elevit
Elevit plus
Femibion 800
Femibion 400
Gravida
Ladeevit
Pharmaton Matruelle

Gyártása megszűnt!
ÚJ készítmény












Alkalmazás ideje


végig*


végig*
a terhesség tervezésétől a 12. hétig
13. héttől a szoptatási idő végéig


végig*


végig*


végig*
Kiszerelés
30x, 100x
30x, 90x
30x
30+30x
30x, 90x
30x
30x, 60x








EP kártyára
+
+
-
-
+
-
-



















A-vitamin
3600 NE
2566 NE


2000 NE


B1-vitamin
1,6 mg
1,4 mg
1,2 mg
1,2 mg
1,5 mg
1,4 mg
1,1 mg
B2-vitamin
1,8 mg
1,4 mg
1,6 mg
1,6 mg
1,8 mg
1,6 mg
1,4 mg
B6-vitamin
2,6 mg
1,9 mg
1,9 mg
1,9 mg
2,6 mg
2 mg
1,6 mg
B12-vitamin
0,004 mg
0,0026 mg
0,0035 mg
0,0035 mg
0,0026 mg
0,0026 mg
0,0026 mg
C-vitamin
100 mg
85 mg
110 mg
110 mg
125 mg
60 mg
85 mg
D3-vitamin
500 NE
200NE


400 NE
400 NE
200 NE
E-vitamin
15 mg
15 mg
13 mg
13 mg + 12mg(kapszula)
20 NE
10 mg
15mg
K1-vitamin




0,055 mg


Béta-karotin




2000NE

2 mg
Folsav
0,8 mg
0,8mg 


(folsav ás kalcium-L-metilfolát formájában) 
0,8 mg


(metafolin formájában)
0,4 mg


(metafolin formájában)
0,8 mg
0,5 mg
0,6 mg








Omega-3 zsírsav



300 mg (kapszula)

192 mg
300 mg








Nikotinamid
(B3-vitamin)
19 mg
18 mg
15 mg
15 mg
20 mg
18 mg
18 mg
Biotin
(H-vitamin)
0,2 mg
0,03 mg
0,06 mg
0,06 mg
0,15 mg
0,15 mg
0,03 mg
Pantoténsav
(B5-vitamin)
10 mg
6 mg
6 mg
6 mg
10 mg
6 mg

Jód

0,22 mg
0,15 mg
0,15 mg
0,15 mg
0,2 mg
0,2 mg








Vas
60 mg
45 mg


30 mg
27 mg
27 mg
Kalcium
125 mg
125 mg


250 mg


Magnézium
100 mg
100 mg


125 mg
75 mg
10mg
Cink
7,5 mg
11 mg


15 mg
10 mg
11 mg
Króm




0,025 mg

0,030 mg
Molibdén




0,025 mg

0,05 mg
Mangán
1 mg
2 mg


2 mg


Szelén

0,05 mg


0,025 mg

0,06 mg
Réz
1 mg
1 mg


1,8 mg

1 mg
Foszfor
125 mg



96,8 mg











* - a baba tervezésétől, a várandósság és a szoptatás ideje alatt.

Az összehasonlítás alapján látszik, hogy mindegyik terhesvitaminnak másban van az "erőssége". 

Az újabbak tartalmaznak omega-3 zsírsavat, amely a magzati idegrendszer fejlődésében játszik szerepet. Van amelyikben átfogóbb az ásványianyag és nyomelem tartalom, esetleg tartalmaz vasat. A folsav metafolin formájában van jelen. (Erről részletesebben is olvashatnak a folsav és a terhesség című bejegyzésemben.)Van akinek az számít, hogy elszámolható egészségpénztári kártyára...

Nem könnyű a választás, de remélem így egymás mellett látva az adatokat, segítettem a döntésben!

54 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ez az oldal és hasznos!
    Köszönöm az információkat :)
    8 hetes kismama!!!

    Szép napot mindenkinek!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Júlia!
    29 hetes terhes vagyok és most volt a 2. nagy laborom, ahol néztek vasat is és meglepően láttam, hogy tökéletes, pedig nem szedek vasat. Ez lehetséges?
    Valamint egy nap többször is szokott bekeményedni a hasam. Ez jelenthez valamilyen gondot? Most próbálok a Magne B6-ból napi 2 szemet bevenni, hátha segít.

    Köszönöm szépen!
    üdv, 29 hkm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kismama!

      Igen, ez lehetséges! :)
      Nálam ugyanez volt a helyzet. Egyáltalán nem kellett vasat szednem az egész terhességem során.
      Magnéziumot érdemes szednie a keményedések miatt!

      Üdvözlettel,
      Dr. Szabó Júlia

      Törlés
  3. Nagyon hasznos oldal

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Nagyon örülök!

      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  4. Kedves Júlia!
    Autoimmun pajzsmirigybetegségem van. L-thyroxint szedek. Melyik vitamint javasolná?

    Köszönettel:
    Melinda

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Melinda!

      Így látatlanban az Elevitet, mert abban nincs jód. De érdemes lenne megkonzultálni a kérdést az endokrinológusával!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  5. Kedves Júlia!

    Nekem az lenne a kérdésem, hogy van egy13hónapos kislányom. A terhesség alatt csak a Femibion volt, amit tudtam szedni. Most tervezünk kistestvért neki. Ő még napi 2x szopizik. A Femibionból ugye a 800 van a tervezéstől a 12. Hét végéig és a 400 utána és a szoptatás alatt.
    Kérdésem, hogy szedhetem-e a 800-at, mivel babát tervezünk? Ez a szoptatást nem befolyásolja?
    Válaszát előre is nagyon köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anyuka!

      A magasabb folsav tartalma miatt az Femibion 800-at szedje! Nem fogja befolyásolni a szoptatást!

      Gratulálok a leányzóhoz és sok sikert a kistestvérhez!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  6. Kedves Júlia!
    Az lenne a kérdésem, hogy szedhetek-e jódtartalmú vitamint. Autoimmun pajzsmirigybetegségem van.
    Köszönettel:
    Melinda

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Melinda!

      Ebben az endokrinológus szakorvosa tud segíteni, mert többfajta típus létezik. Van, ahol lehet, van, ahol nem.
      De többnyire az Elevitet szoktuk ajánlani, mert abban nincs. (Biztos, ami biztos alapon.)

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  7. Kedves Júlia!

    Tobb mint ot hetes terhes vagyok a clearblue teszt mutatta ki:) mar elotte is szedtem az elevitet egy honappal viszont most nagyon megijedtem az A vitamin miatt erdemes lenne valtalni a Pharmatonra? Es ha nem akkor az elevit melle erdemes lenne szedni pluszba Omega 3at?Elore is koszonom

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kismama!

      Gratulálok a babához!
      Ha nem jó szívvel szedi az Elevitet, nem nyugodt az A-vitamin miatt, akkor váltsa le Pharmatonra és nyugodtan szedjen mellé omega-3 tartalmú kapszulát!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  8. Kedves Júlia!

    Tobb mint ot hetes terhes vagyok a clearblue teszt mutatta ki:) mar elotte is szedtem az elevitet egy honappal viszont most nagyon megijedtem az A vitamin miatt erdemes lenne valtalni a Pharmatonra? Es ha nem akkor az elevit melle erdemes lenne szedni pluszba Omega 3at?Elore is koszonom

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kismama!

      Ne aggódjon az A-vitamin miatt! Ha mellette nem szed A-vitamin tartalmú készítményt, étkezéssel nem fogja túladagolni.
      De azt szoktam mondani, hogy a kismama nyugalma a lényeg, hogy bízzon abban a készítményben, amit szed, így ha jobbnak látja, nyugodtan váltson másik terhesvitaminra!
      Az omega3-at lehet külön kapszula formájában is pótolni, vagy olyan terhesvitamint választani, amiben benne van.

      Gratulálok a babához!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  9. Kedves Júlia!

    Lehet, hogy egy hete valamit rosszul csináltam, mert nem látom azóta sem a kérdésemet, így inkább leírnám még egyszer.

    Van egy 13 hónapos kislányom, akit még szoptatok, nála a Femibiont szedtem, mert csak ez vált be, mivel ebben nincs vas, nekem pedig az szinte mindig magas.
    Most kistestvért szeretnénk neki, ezért szeretnék újra elkezdeni vitamint szedni, de őt még szoptatom.
    A Femibionból szoptatás alatt a 400-ast kellene szedni, a kistestvér tervezéséhez és az első 12 hétben viszont a 800-ast.
    Kérdésem, hogy szedhetem-e a Femibion 800-at, ha a kislányomat még szoptatom mellette. Nem fog semilyen problémát okozni a szoptatásban az, hogy ebben dupla annyi a folsav? Ha jól láttam, akkor a többi az változatlan, kivéve ugye az Omega 3-at.

    Köszönöm szépen a válaszát!
    Egy tanácstalan anyuka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anyuka!

      Nem csinált semmit rosszul! Az én hibámból nem jelentek meg a hozzászólások! Sajnos kórházba kerültünk a kislányommal, így elmaradtam a válaszokkal.

      Közzétettem az előző bejegyzését és ott válaszoltam is rá!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
    2. Kedves Júlia!

      Köszönöm válaszát és elnézést akkor, hogy kétszer kérdeztem!

      Jobbulást kívánok a kislánynak!

      Törlés
    3. Jaj! Semmi baj nem történt! :) Az én hibám volt!
      Köszönöm a jókívánságot! Azóta szerencsére jobban van!

      Törlés
  10. Kedves Júlia!

    Kérdésem, hogy 16 hetes terhesen szedhetek-e probiotikumot? Ha igen, akkor bármelyiket? Nekem Pro Gastro van itthon, de szedtem már a baba előtt Lacto Protectet és Protexint is. Az érzékeny gyomromnak és az emésztésemnek ezek anno sokat segítettek.

    Válaszát előre is köszönöm,
    Klári

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Klári!

      Szívből gratulálok a babához!
      Probiotikumokat lehet szedni terhesség alatt. Ezek mellett joghurtot, kefírt is érdemes, ha ilyen problémája van.

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  11. Kedves Júlia!
    Én 26 hetes vagyok, két hetes voltam, amikor megtudtam a terhességet, így folsavat szedtem rögtön. Azóta magnerotot szedek napi 2-3at, és neo-fero-folgammát, és calciumot szoktam inni. A terhesvitaminokkal az a bajom, hogy mind nagy kapszula, filmtabletta, amiket én nem tudok lenyelni. Van esetleg olyan, amit vízben lehet feloldani, vagy apró szemű, mint pl. a neo-ferro-folgamma? Nem aggódom egyébként, mert rengeteg gyümölcsöt eszek minden nap (gránátalma, narancs, kiwi), és a táplálkozásom sem egysíkú, de mostanában már érzem, hogy gyengülök, és elképzelhető, hogy még több vitamin kéne.
    Köszönettel: Kinga

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kinga!

      Gratulálok a babához!
      Ha a változatos étrend mellett úgy érzi, hogy szükség van egy kis utánpótlásra és nem tudja lenyelni a terhesvitaminokat, akkor a Hipp Natalt ajánlanám, mert folyadék.
      Részletesebben róla:
      http://www.hipp.hu/hipp/termekek/natal

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  12. Kedves Júlia!

    Kérem legyen segítségemre!
    16 hetes kismama vagyok. Eddig a Gravidát szedtem, mivel ezt találtuk a férjemmel a legösszetettebb terhesvitaminnak.

    Szerencsére a rosszullétek is elkerültek és igyekeztem változatos étrendet folytatni, azonban aggódom, hogy az A vitamin szintje nem haladhatta-e meg a napi szükséges bevitelt (5500 NE), ami magában a Gravidában (2000 NE) is megtalálható, és emellett minden nap fogyasztok sajtot (kb. 5-8 dkg), 25 g vajat, 1 paprikát v. 1 paradicsomot, 1 natúr vagy ízesített joghurtot (125 g), 1 almát, 2-3 narancsot, 5 szem diót, 2 dl tejet és két naponta 1 banánt.
    Tudom, hogy ha a fentiekből nem fogyasztok egyoldalúan sokat, akkor elvileg nem túladagolható az A vitamin, de sehol nem találtam pontos leírást arra vonatkozóan, hogy mi számít egyoldalúan soknak?!? Ezáltal kérdésem legfőképp arra irányulna, hogy a Gravida mellett a fenti élelmiszerek napi szintű bevitelével nem haladhattam-e meg az ajánlott napi bevitelt????

    u.i.: A válaszától is függően mérlegelem, hogy szedjem-e tovább a Gravidát vagy mivel nem szeretem a halat térjek-e át olyan vitaminra, ami tartalmaz Omega3-at.

    Válaszát előre is nagyon köszönöm!

    Üdvözlettel: Krisztina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Krisztina!

      Nyugodjon meg! Nem haladja meg az ajánlott bevitelt. Omega-3-et kapszula formájában, a terhesvitamin mellé is szedhet-ha a halat nem szereti.

      Tudom, hogy válaszom igencsak megkésve jött, de azért remélem valamennyit segített!

      Gratulálok a babához!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  13. Kedves Júlia!

    17 hetes kismama vagyok, a vizeletemben baktériumot találtak, jövő héten kell visszamennem az orvoshoz még egy vizeletvizsgálatra. Kérdésem az lenne, hogy hogyan tudnám akár kezelni természetesen addig is a problémát (gondolok itt kamillateára, tőzegáfonyára, illetve hallottam, hogy a hársfatea is jó lehet), illetve mit tehetnék a későbbiekben, hogy ne is jöjjön vissza. Sajnos hajlamos voltam ilyen húgyúti fertőzésekre eddig is! Csak most a baba miatt azért aggódom kicsit. Egyébként csak annyit érzek, hogy érzékeny a hólyagom, főleg pisilés után és olyan mintha még mindig kéne pisilnem kicsit.

    Megtisztelő válaszát előre köszönöm! Az oldalhoz gratulálok, az önzetlen segítségét pedig szerintem sokak nevében mondhatom: nagyon szépen köszönjük!!!!! Rengeteg hasznos információt kapunk!

    Alíz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Alíz!

      Olyan sok kedves dolgot írt! Nagyon köszönöm!

      Rettenetesen sajnálom, hogy eddig nem sikerült válaszolnom!

      A tőzegáfonya és a medveszőlő jöhet szóba megelőzésként. Akár tea, akár kapszula/tabletta formájában.

      Remélem, hogy sokáig nem jön újra elő ilyen jellegű probléma Önnél!

      Szívből gratulálok a babához!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  14. Kedves Júlia!
    Én 9 hetes terhes vagyok és kb. 2 hete szedem a Pharmaton Maturelle-t orvosom javaslatára. Nagyjából a szedés megkezdésével egyidőben kezdődött "farkas-étvágyam", ami napi minimum 5 étkezésre "kényszerít" különben rosszullét kerülget. Eleinte azt gondoltam, hogy az étvágy a terhesség tünete, azonban felmerült, hogy talán a vitamin mellékhatása lehet. Próbaként egy hétvégére kihagytam a vitamin szedését és az étvágy normalizálódott - elképzelhető ez tényleg egy mellékhatás? Ezen kívül erős mellfeszülést és esti puffadást tapasztalok, amik valamelyest talán javultak a vitamin-mentes hétvége alatt. Érdemes lenne másik vitaminnal kísérleteznem?
    Válaszát előre is nagyon köszönöm!
    Krisztina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Krisztina!

      Sajnálom, hogy csak most tudok válaszolni!

      Mindenképp érdemes másik vitamint megpróbálnia, de lehet, hogy tünetei az első trimeszter végére magától megszűnnek, akkor tehet egy új próbát a Pharmatonnal.

      Szívből gratulálok a babához!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  15. kedves Júlia!

    Van egy egészséges 2,5 éves kislányom, Szerettünk volna kistestvért, de 2 vetélésem után kiderült, hogy MTHFR 677 homozigota vagyok. Orvosom szerint napi 4DB Femibion 800 tablettát kellene szednem, hogy a folsav biológialig aktív formáját vegyem magamhoz.
    Aggódom, hogy ez a nagy mennyiség nem lesz-e káros a babára (túladagolás miatt), ha megfogan, illetve rám? A b vitamin túladagolásáról több cikket olvastam, amiben azt írják rákot okoz, esetleg a babánál autizmust. Orvosom már most a terhesség előtt javasolja a szedését.
    Válaszát előre is köszönöm!
    Ildikó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ildikó!

      Nagyon sajnálom, hogy csak most sikerül válaszolnom!
      Sajnos csak a Femibionban van metafolin formájában a folsav, így nincs alternatív beviteli módja.
      Ha az orvosa azt tanácsolta, hogy napi 4db-ot szedjen, tartsa be utasításait.

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  16. Kedves Júlia!

    Én a 11.hétben vagyok!Vettem terhesvitamint Femibion 400+DHA ,ami a 13. héttől ajànlott.A kérdésem az lenne ,hogy nyugodtan szedhetem e már most ?Emmelet pajzsmirigyre szedek L-Thyroxint 50 -eset napi 1et.És emelett kell szedneme egyéb vitamint ?
    Köszönettel:Éva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva!

      Nyugodtan szedheti a 400-as Femibiont, erre kis időre már nem éri meg megvenni a 800-asat. Más vitamin szedésére ezek mellett nincs szükség.

      Gratulálok a babához!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  17. Kedves Júlia!
    20 hetes kismama vagyok, első babával, minden rendben van, mégis felmerült bennem hogy talán váltanom kellene kismamavitamint.
    Jelenleg a 4.doboz Pharmaton Matruellet szedem, mellé c-vitamint és kalciumot.
    Ön szerint szükséges váltanom??
    Illetve ön mit javasol fertőzések ellen, csak elővigyázatosságból, mert ez az egy amitől kissé félek, és nincs ötletem hogy mit lehetne tenni azokon kívül amit egyébként megteszek!
    Köszönöm válaszát!
    Reni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Reni!

      Nem szükséges váltania! Ha tudja szedni, nincs rosszullét, émelygés..., akkor nyugodtan folytassa!
      Lassan vége az influenza szezonnak, jön a jó idő, így külön immunrendszer erősítést nem ajánlanék.

      Gratulálok a babához!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  18. Kedves Júlia!

    28 hetes kismama vagyok, a terhesség tervezése óta szedek Ladeevit-et.
    A legutóbbi orvosi vizsgálatkor az orvosom írt fel Vigantol cseppet (1x5 cseppet), és Maltofer rágótablettát (1x1-et). A kérdésem az lenne hogy mivel a Ladeevitben már amúgy is van D vitamin, nem e baj ha még mellé szedem a napi 5 csepp Vignatol cseppet. Nem árthatok vele a babának? Azt olvastam hogy terhesség alatt különösen vigyázni kell a D vitamin szedésével. (Egyébként szerintem a dokim elnézte a vitaminos táblázatát, mert ha jól emlékszem azt mondta hogy a Ladeevitben nincsen D-vitamin. Ezért írta fel ezt. Pedig mikor hazaértünk láttam a dobozán hogy van!)
    Tanácstalan vagyok. Szedjem vagy inkább ne?
    Válaszát előre is köszönöm!

    Anna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anna!

      Először is gratulálok a babához!

      Jól tudja, hogy vigyázni kell a D-vitaminnal várandósság alatt, mivel a D-vitamin anyagcseretermékei átjutnak a magzatba. Emiatt túladagolás esetén károsodhat a magzat.

      Ráadásul jön a jó idő, egyre több a napsütés, így még kevésbé indokolt a D-vitamin pótlása.

      Azt javasolom, kérdezzen rá orvosánál, hogy mindenképp kell-e szednie a Vigantol cseppet.

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  19. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  20. Kedves Júlia,

    Kíváncsi lennék a véleményére a Dr. Czeizel magzatvédő multivitaminról. Köszönöm!

    Üdvözlettel: S. Zsuzsanna

    VálaszTörlés
  21. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  22. Kedves Júlia!
    Én 28 éves hirshprung betegséggel született lány vagyok laktóz érzékenységel.
    Aktuálissá vált a család tervezés és érdeklődni szeretnék milyen terhesség előtti vitamint tudna ajánlani ami a leghatékonyabb Baba várás előtt.
    Előre is köszönöm a segítséget és a válaszát.
    Üdvözlettel: Szoboczki Anikó

    VálaszTörlés
  23. Kedves Júlia,
    Nagyon sokat segített a táblázata, mert én sem szedhetek jódot és így meg tudtam nézni, hogy miből mennyi az ajánlott mennyiség. Már csak omega-3 készítményből kell lenmagolajasat találnom, mert a halas szintén tartalmaz jódot és a pajzsmirigyem miatt azt nem szabad.
    Köszönet a honlapért!
    Üdv: Diána

    VálaszTörlés
  24. Kedves Júlia!

    28 éves vagyok, most érkezett el számunkra a babavállalás ideje, amire szeretnék tudatosan készülni.
    A páromnak enyhe vérzékenysége van ( nem tudom, hogy "hivatalosan" ez az A vagy a B típus-e) és azt szeretném megkérdezni, hogy ez öröklődhet-e, illetve kell-e ez miatt vizsgálatra mennie (kontroll) babázás előtt?
    Továbbá ha most januárban elkezdem szedni a terhesvitamint,akkor februárban ( tehát 1 hónapra rá) indulhat a babaproject :) ? Feltöltődik addigra a szervezetem a kellő mennyiségű (főleg folsav) anyagokkal?

    Válaszát előre is nagyon köszönöm!

    Üdvözlettel: Tímea

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tímea!

      A vérzékenység (hemofilia) X kromoszómán keresztül öröklődő betegség. Ha fiuk lesz (XY), abban az esetben egészséges lesz, mert az X kromoszómát Öntől kapja, az Y-t adja az apuka.

      Lány esetében viszont hordozni fogja a betegséget, mivel az apukától is X kromoszómát (a "beteget") kapja és mellé kap az anyukától egy egészséges X kromoszómát.
      Nem lesz beteg, mert az Öntől kapott X kromoszóma egészséges - a hemofilia recesszív módon öröklődik, nem dominánsan.


      A lányuknál lesz esély, hogy továbbadja a "beteg" X kromoszómáját a fiának (vérzékenységre való esély a kisfiúnál 50-50%, attól függően, hogy az anya egészséges vagy beteg kromoszómáját kapja az apa Y kromoszómája mellé)


      Viszont abban az esetben, ha Ön szintén hordozó, előfordulhat, hogy a fiuk szintén vérzékeny lesz (ha Öntől a "beteg" X kromoszómát kapja. 50-50%: vagy beteg vagy egészséges) és a lányuk vagy hordozóvá válik, vagy vérzékeny lesz.

      Igazából Önt kellene emiatt megvizsgálni, nem a párját.
      Genetikai vizsgálatokkal eldönthető, hogy egy potenciális hordozó nő valóban hordozza-e a betegséget, illetve terhessége esetén megállapítható, hogy a születendő gyermek vérzékeny, vagy egészséges.

      Az Ön felmenői között volt-e ilyen betegség, van-e esély rá, hogy hordozó? Beszéljék meg mindenképp a nőgyógyásszal! Ha tanácsolja keressenek fel szakembert.

      Remélem érthető volt, amit írtam! Nem mindig sikerül úgy leírnom valamit, ahogy szeretnék...

      A terhesvitamint tökéletes így elkezdenie. Addigra meglesz a megfelelő folsav mennyiség a szervezetében.
      Igazából akkor is elég elkezdeni, mikor belevágnak a babaprojectbe. Néhány nap alatt eléri a folsav a kívánt szintet.

      Sok sikert kívánok a babához!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  25. Kedves Júlia!

    Nemrég tudtam meg hogy babát várok. :)
    Az lenne a kérdésem, hogy szedem a Gravidát és a benne lévő folsav elegendő a magzat fejlődéséhez?

    Válaszát előre is köszönöm!
    Üdv: Andrea

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Andrea!

      Gratulálok a babához! :)
      Igen, elég.

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  26. Kedves Judit!

    Nem rég tudtam meg hogy babát várok!
    Az lenne a kérdésem,hogy a Gravidába lévő folsav elegendő-e a baba fejlődéséhez?

    Előre is köszönöm a válaszod.
    Üdv: Andrea

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Andrea!

      Igen, elég lesz! :)

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  27. Kedves Júlia!
    A párommal még most tervezzük a babát. Arról szeretnék önnél érdeklődni, hogy mi a véleménye a Dr. Czeizel Endre doktor úr által készített terhes vitaminról?

    Válaszát előre is köszönöm!

    Tisztelettel: Katalin

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Katalin!

      Nagyon jónak tartom. Minden benne van, amire a babának szüksége van.
      Sok sikert kívánok a babához!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  28. Kedves Júlia!
    Nagyon hasznos volt a táblázat. Ez alapján a Gravida mellett döntöttem. Úgy terveztem, hogy az első doboz után átváltok a Femibion800-ra a metafolin miatt. A hozzászólásokat olvasva viszont megijedtem a jód miatt, mert nekem is Autoimmun Thyreoiditisem van, amire 50 mikrogramm Letroxot szedek naponta. Kicsit kutattam az interneten és találtam egy Netamin Pocaklakó Terhesvitamin nevű készítményt, ami jódmentes. Megköszönném, ha megírná róla a véleményét.
    A másik kérdésem az lenne, hogy a nőgyógyász a napi 3x1 Urogestan mellé felírt Rutascorbint és Magnerotot napi 3x1-et mindegyikből. Ezeket be lehet venni együtt mindhármat, vagy várni kell egy-két órát? Ezek mellett a készítmények mellett is szedhetek terhesvitamint? A nőgyógyászommal még nem beszéltem a terhesvitaminokról, nem is ajánlott semmit.
    7 hetes kismama vagyok.

    Válaszát előre is megköszönve:
    Rita

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
  29. Kedves Júlia!

    Nem tudom, hogy nézi-e még a hozzászólásokat, de ha igen lenne egy kérdésem. Tegnap vettem a gyógyszertárban Elevit Complex 1 multivitamint, aminek az A-vitamin tartalma 770 mikrogram. Úgy tudom, hogy 800 mikrogram az ajánlott, viszont a túladagolás problémákat okozhat a fejlődő magzatnál. Az lenne a kérdésem, hogy mennyire befolyásolja ezt a tej, tojás, répa fogyasztás? mennyire szedhetem nyugodt szívvel, ha rendszeres fogyasztom a fent említett élelmiszereket?

    Előre is köszönöm a válaszát!
    Üdvözlettel:
    Kata (6 hetes kismama)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kata!

      Gratulálok a babához!
      Nagyon gyakori kérdés, félelem oka az Elevit magas A-vitamin tartalma.
      Átlagos mennyiségben fogyasztva bármilyen ételt, nem okozhat problémát.
      Az egyéb gyógyszerekre, étrend-kiegészítőkre kell odafigyelni, hogy ne tartalmazzanak A-vitamint.
      Nyugodtan szedje!

      Nagyon szép babavárást kívánok Önnek!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés