2018. december 13., csütörtök

Terhesvitaminok összehasonlítása.



Miután ezt a cikket az első megjelenése óta (2012.02.) többször aktualizáltam, átdolgoztam, eljött az idő, hogy a régi adatokat, leírásokat töröljem és a jelenlegi forgalomban lévő vitaminokból új táblázatot készítsek.

Rengeteg változás történt azóta. Megszűntek, vagy új néven, új összetétellel kerültek forgalomba a terhesvitaminok. Miután ez az egyik legnagyobb érdeklődésre számot tartó bejegyzés, éppen ideje volt! A Dr. Czeizel féle terhesvitaminok voltak talán az elsők, akik igyekeztek a várandósság megfelelő időszakában csak a megfelelő szükségleteket kielégíteni. Nem multivitaminként mindent pótolni "csak" amire valóban szüksége van a mamának és a babának a megfelelő fejlődéshez. Ezt a tendenciát sok gyártó átvette és elkülönítik nem csak a tervezés-első trimesztert a második trimesztertől a szoptatásig, hanem külön van készítmény a teherbeesés előtti időszakra, a várandósság különböző idejére és a szoptatásra.

Íme a táblázat. Remélem segítség lesz a választásban!


Dr.Czeizel Plus 1
Dr.Czeizel Plus 2
Dr.Czeizel Plus 3
Femibion 0
Femibion 1
Femibion 2
Elevit Complex 1
Elevit Complex 2
Elevit Complex 3
Jutavit Magzatvédő terhesvitamin
Mikor?
Tervezésétől - 12.hétig
13.héttől - szülésig
Szoptatás
Tervezés
Terhesség korai szakaszától-12.hétig
13.héttől-szoptatás végéig
Fogantatás előtt – 12.hétig
13.héttől-születésig
Szoptatás
Tervezéstől – szoptatás végéig
Kiszerelés
30x
(1havi)
30x tabletta+ 30x kapszula (1havi)

60x tabletta+ 60x kapszula (2havi)
30x reggel+ 30x este tabletta + 30x kapszula
(1havi)
28x
(28 napi)
30x
(1havi)
30x (1havi)

60x (2havi)
30x
(1havi)
30x
(1havi)
30x
(1havi)
30x (1havi)

60x (2havi)
EP kártyára
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Folsav
800 μg
800 μg
800 μg
400μg folsav és 416μg L-metilfolát
400μg folsav és 416μg L-metilfolát
200μg folsav és 208μg L-metilfolát
400μg folsav és 451μg L-metilfolát
200μg folsav és 200μg L-metilfolát
500 μg
800 μg L-metilfolát
A-vitamin






770 μg
770,57 μg
1081 μg
1000,4 μg
B1-vitamin




1,2 mg
1,2 mg
1,4 mg
1,4 mg
1,4 mg
1,7 mg
B2-vitamin
1,8 mg


1,4 mg
1,6 mg
1,6 mg
1,4 mg
1,4 mg
1,6 mg
1,8 mg
B6-vitamin
2,6 mg
2,6 mg
2,6 mg
1,4 mg
1,9 mg
1,9 mg
1,9 mg
1,9 mg
2 mg
2,6 mg
B12-vitamin
4 μg


2,5 μg
3,5 μg
3,5 μg
2,6 μg
2,6 μg
2,8 μg
4 μg
C-vitamin
100 mg
100 mg
100 mg

110 mg
110 mg
85 mg
85 mg
60 mg
120 mg
D3-vitamin
1000 NE
1000 NE
1040 NE
800 NE
800 NE
800 NE
200 NE
200 NE
600 NE
600 NE
E-vitamin
15mg
15mg
15 mg
2,4 mg
13 mg
13 mg
10 mg
10 mg
6,7 mg
16 mg
K2-vitamin









15 μg
Lutein








250 μg

Ánizs száraz kivonat



150 mg

150 mg







Édeskömény termés kivonat


125 mg

125 mg







Omega-3 zsírsav

DHA 240 mg

EPA 360 mg
DHA 240 mg
EPA 360 mg





DHA 200 mg

EPA 80mg
DHA 200 mg

Niacin (B3-vitamin)




15 mg
15 mg
18 mg
18 mg
17 mg
20 mg
Biotin
(H-vitamin)




60 μg
60 μg
30 μg
30 μg
35 μg
200 μg
Pantoténsav
(B5-vitamin)




6 mg
6 mg
6 mg
6 mg
7 mg
11 mg
Jód
200 μg
200 μg
200 μg
150 μg
150 μg
150 μg
150 μg
150 μg
225 μg
200 μg











Vas
6,73 mg

14 mg



14 mg
14 mg
9 mg
45 mg
Kalcium






125 mg

120 mg
130 mg
Magnézium

100 mg




100 mg
57 mg

100 mg
Cink






11 mg
10 mg
10 mg
10 mg
Króm









30 μg
Molibdén









30 μg
Mangán






2 mg


2 mg
Szelén






60 μg
60 μg
55 μg
30 μg
Réz






1 mg
1 mg

1,5 mg

82 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ez az oldal és hasznos!
    Köszönöm az információkat :)
    8 hetes kismama!!!

    Szép napot mindenkinek!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Júlia!
    29 hetes terhes vagyok és most volt a 2. nagy laborom, ahol néztek vasat is és meglepően láttam, hogy tökéletes, pedig nem szedek vasat. Ez lehetséges?
    Valamint egy nap többször is szokott bekeményedni a hasam. Ez jelenthez valamilyen gondot? Most próbálok a Magne B6-ból napi 2 szemet bevenni, hátha segít.

    Köszönöm szépen!
    üdv, 29 hkm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kismama!

      Igen, ez lehetséges! :)
      Nálam ugyanez volt a helyzet. Egyáltalán nem kellett vasat szednem az egész terhességem során.
      Magnéziumot érdemes szednie a keményedések miatt!

      Üdvözlettel,
      Dr. Szabó Júlia

      Törlés
  3. Nagyon hasznos oldal

    VálaszTörlés
  4. Kedves Júlia!
    Autoimmun pajzsmirigybetegségem van. L-thyroxint szedek. Melyik vitamint javasolná?

    Köszönettel:
    Melinda

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Melinda!

      Így látatlanban az Elevitet, mert abban nincs jód. De érdemes lenne megkonzultálni a kérdést az endokrinológusával!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  5. Kedves Júlia!

    Nekem az lenne a kérdésem, hogy van egy13hónapos kislányom. A terhesség alatt csak a Femibion volt, amit tudtam szedni. Most tervezünk kistestvért neki. Ő még napi 2x szopizik. A Femibionból ugye a 800 van a tervezéstől a 12. Hét végéig és a 400 utána és a szoptatás alatt.
    Kérdésem, hogy szedhetem-e a 800-at, mivel babát tervezünk? Ez a szoptatást nem befolyásolja?
    Válaszát előre is nagyon köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anyuka!

      A magasabb folsav tartalma miatt az Femibion 800-at szedje! Nem fogja befolyásolni a szoptatást!

      Gratulálok a leányzóhoz és sok sikert a kistestvérhez!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  6. Kedves Júlia!
    Az lenne a kérdésem, hogy szedhetek-e jódtartalmú vitamint. Autoimmun pajzsmirigybetegségem van.
    Köszönettel:
    Melinda

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Melinda!

      Ebben az endokrinológus szakorvosa tud segíteni, mert többfajta típus létezik. Van, ahol lehet, van, ahol nem.
      De többnyire az Elevitet szoktuk ajánlani, mert abban nincs. (Biztos, ami biztos alapon.)

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  7. Kedves Júlia!

    Tobb mint ot hetes terhes vagyok a clearblue teszt mutatta ki:) mar elotte is szedtem az elevitet egy honappal viszont most nagyon megijedtem az A vitamin miatt erdemes lenne valtalni a Pharmatonra? Es ha nem akkor az elevit melle erdemes lenne szedni pluszba Omega 3at?Elore is koszonom

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kismama!

      Gratulálok a babához!
      Ha nem jó szívvel szedi az Elevitet, nem nyugodt az A-vitamin miatt, akkor váltsa le Pharmatonra és nyugodtan szedjen mellé omega-3 tartalmú kapszulát!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  8. Kedves Júlia!

    Tobb mint ot hetes terhes vagyok a clearblue teszt mutatta ki:) mar elotte is szedtem az elevitet egy honappal viszont most nagyon megijedtem az A vitamin miatt erdemes lenne valtalni a Pharmatonra? Es ha nem akkor az elevit melle erdemes lenne szedni pluszba Omega 3at?Elore is koszonom

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kismama!

      Ne aggódjon az A-vitamin miatt! Ha mellette nem szed A-vitamin tartalmú készítményt, étkezéssel nem fogja túladagolni.
      De azt szoktam mondani, hogy a kismama nyugalma a lényeg, hogy bízzon abban a készítményben, amit szed, így ha jobbnak látja, nyugodtan váltson másik terhesvitaminra!
      Az omega3-at lehet külön kapszula formájában is pótolni, vagy olyan terhesvitamint választani, amiben benne van.

      Gratulálok a babához!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  9. Kedves Júlia!

    Lehet, hogy egy hete valamit rosszul csináltam, mert nem látom azóta sem a kérdésemet, így inkább leírnám még egyszer.

    Van egy 13 hónapos kislányom, akit még szoptatok, nála a Femibiont szedtem, mert csak ez vált be, mivel ebben nincs vas, nekem pedig az szinte mindig magas.
    Most kistestvért szeretnénk neki, ezért szeretnék újra elkezdeni vitamint szedni, de őt még szoptatom.
    A Femibionból szoptatás alatt a 400-ast kellene szedni, a kistestvér tervezéséhez és az első 12 hétben viszont a 800-ast.
    Kérdésem, hogy szedhetem-e a Femibion 800-at, ha a kislányomat még szoptatom mellette. Nem fog semilyen problémát okozni a szoptatásban az, hogy ebben dupla annyi a folsav? Ha jól láttam, akkor a többi az változatlan, kivéve ugye az Omega 3-at.

    Köszönöm szépen a válaszát!
    Egy tanácstalan anyuka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anyuka!

      Nem csinált semmit rosszul! Az én hibámból nem jelentek meg a hozzászólások! Sajnos kórházba kerültünk a kislányommal, így elmaradtam a válaszokkal.

      Közzétettem az előző bejegyzését és ott válaszoltam is rá!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
    2. Kedves Júlia!

      Köszönöm válaszát és elnézést akkor, hogy kétszer kérdeztem!

      Jobbulást kívánok a kislánynak!

      Törlés
    3. Jaj! Semmi baj nem történt! :) Az én hibám volt!
      Köszönöm a jókívánságot! Azóta szerencsére jobban van!

      Törlés
  10. Kedves Júlia!

    Kérdésem, hogy 16 hetes terhesen szedhetek-e probiotikumot? Ha igen, akkor bármelyiket? Nekem Pro Gastro van itthon, de szedtem már a baba előtt Lacto Protectet és Protexint is. Az érzékeny gyomromnak és az emésztésemnek ezek anno sokat segítettek.

    Válaszát előre is köszönöm,
    Klári

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Klári!

      Szívből gratulálok a babához!
      Probiotikumokat lehet szedni terhesség alatt. Ezek mellett joghurtot, kefírt is érdemes, ha ilyen problémája van.

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  11. Kedves Júlia!
    Én 26 hetes vagyok, két hetes voltam, amikor megtudtam a terhességet, így folsavat szedtem rögtön. Azóta magnerotot szedek napi 2-3at, és neo-fero-folgammát, és calciumot szoktam inni. A terhesvitaminokkal az a bajom, hogy mind nagy kapszula, filmtabletta, amiket én nem tudok lenyelni. Van esetleg olyan, amit vízben lehet feloldani, vagy apró szemű, mint pl. a neo-ferro-folgamma? Nem aggódom egyébként, mert rengeteg gyümölcsöt eszek minden nap (gránátalma, narancs, kiwi), és a táplálkozásom sem egysíkú, de mostanában már érzem, hogy gyengülök, és elképzelhető, hogy még több vitamin kéne.
    Köszönettel: Kinga

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kinga!

      Gratulálok a babához!
      Ha a változatos étrend mellett úgy érzi, hogy szükség van egy kis utánpótlásra és nem tudja lenyelni a terhesvitaminokat, akkor a Hipp Natalt ajánlanám, mert folyadék.
      Részletesebben róla:
      http://www.hipp.hu/hipp/termekek/natal

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  12. Kedves Júlia!

    Kérem legyen segítségemre!
    16 hetes kismama vagyok. Eddig a Gravidát szedtem, mivel ezt találtuk a férjemmel a legösszetettebb terhesvitaminnak.

    Szerencsére a rosszullétek is elkerültek és igyekeztem változatos étrendet folytatni, azonban aggódom, hogy az A vitamin szintje nem haladhatta-e meg a napi szükséges bevitelt (5500 NE), ami magában a Gravidában (2000 NE) is megtalálható, és emellett minden nap fogyasztok sajtot (kb. 5-8 dkg), 25 g vajat, 1 paprikát v. 1 paradicsomot, 1 natúr vagy ízesített joghurtot (125 g), 1 almát, 2-3 narancsot, 5 szem diót, 2 dl tejet és két naponta 1 banánt.
    Tudom, hogy ha a fentiekből nem fogyasztok egyoldalúan sokat, akkor elvileg nem túladagolható az A vitamin, de sehol nem találtam pontos leírást arra vonatkozóan, hogy mi számít egyoldalúan soknak?!? Ezáltal kérdésem legfőképp arra irányulna, hogy a Gravida mellett a fenti élelmiszerek napi szintű bevitelével nem haladhattam-e meg az ajánlott napi bevitelt????

    u.i.: A válaszától is függően mérlegelem, hogy szedjem-e tovább a Gravidát vagy mivel nem szeretem a halat térjek-e át olyan vitaminra, ami tartalmaz Omega3-at.

    Válaszát előre is nagyon köszönöm!

    Üdvözlettel: Krisztina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Krisztina!

      Nyugodjon meg! Nem haladja meg az ajánlott bevitelt. Omega-3-et kapszula formájában, a terhesvitamin mellé is szedhet-ha a halat nem szereti.

      Tudom, hogy válaszom igencsak megkésve jött, de azért remélem valamennyit segített!

      Gratulálok a babához!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  13. Kedves Júlia!

    17 hetes kismama vagyok, a vizeletemben baktériumot találtak, jövő héten kell visszamennem az orvoshoz még egy vizeletvizsgálatra. Kérdésem az lenne, hogy hogyan tudnám akár kezelni természetesen addig is a problémát (gondolok itt kamillateára, tőzegáfonyára, illetve hallottam, hogy a hársfatea is jó lehet), illetve mit tehetnék a későbbiekben, hogy ne is jöjjön vissza. Sajnos hajlamos voltam ilyen húgyúti fertőzésekre eddig is! Csak most a baba miatt azért aggódom kicsit. Egyébként csak annyit érzek, hogy érzékeny a hólyagom, főleg pisilés után és olyan mintha még mindig kéne pisilnem kicsit.

    Megtisztelő válaszát előre köszönöm! Az oldalhoz gratulálok, az önzetlen segítségét pedig szerintem sokak nevében mondhatom: nagyon szépen köszönjük!!!!! Rengeteg hasznos információt kapunk!

    Alíz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Alíz!

      Olyan sok kedves dolgot írt! Nagyon köszönöm!

      Rettenetesen sajnálom, hogy eddig nem sikerült válaszolnom!

      A tőzegáfonya és a medveszőlő jöhet szóba megelőzésként. Akár tea, akár kapszula/tabletta formájában.

      Remélem, hogy sokáig nem jön újra elő ilyen jellegű probléma Önnél!

      Szívből gratulálok a babához!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  14. Kedves Júlia!
    Én 9 hetes terhes vagyok és kb. 2 hete szedem a Pharmaton Maturelle-t orvosom javaslatára. Nagyjából a szedés megkezdésével egyidőben kezdődött "farkas-étvágyam", ami napi minimum 5 étkezésre "kényszerít" különben rosszullét kerülget. Eleinte azt gondoltam, hogy az étvágy a terhesség tünete, azonban felmerült, hogy talán a vitamin mellékhatása lehet. Próbaként egy hétvégére kihagytam a vitamin szedését és az étvágy normalizálódott - elképzelhető ez tényleg egy mellékhatás? Ezen kívül erős mellfeszülést és esti puffadást tapasztalok, amik valamelyest talán javultak a vitamin-mentes hétvége alatt. Érdemes lenne másik vitaminnal kísérleteznem?
    Válaszát előre is nagyon köszönöm!
    Krisztina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Krisztina!

      Sajnálom, hogy csak most tudok válaszolni!

      Mindenképp érdemes másik vitamint megpróbálnia, de lehet, hogy tünetei az első trimeszter végére magától megszűnnek, akkor tehet egy új próbát a Pharmatonnal.

      Szívből gratulálok a babához!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  15. kedves Júlia!

    Van egy egészséges 2,5 éves kislányom, Szerettünk volna kistestvért, de 2 vetélésem után kiderült, hogy MTHFR 677 homozigota vagyok. Orvosom szerint napi 4DB Femibion 800 tablettát kellene szednem, hogy a folsav biológialig aktív formáját vegyem magamhoz.
    Aggódom, hogy ez a nagy mennyiség nem lesz-e káros a babára (túladagolás miatt), ha megfogan, illetve rám? A b vitamin túladagolásáról több cikket olvastam, amiben azt írják rákot okoz, esetleg a babánál autizmust. Orvosom már most a terhesség előtt javasolja a szedését.
    Válaszát előre is köszönöm!
    Ildikó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ildikó!

      Nagyon sajnálom, hogy csak most sikerül válaszolnom!
      Sajnos csak a Femibionban van metafolin formájában a folsav, így nincs alternatív beviteli módja.
      Ha az orvosa azt tanácsolta, hogy napi 4db-ot szedjen, tartsa be utasításait.

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  16. Kedves Júlia!

    Én a 11.hétben vagyok!Vettem terhesvitamint Femibion 400+DHA ,ami a 13. héttől ajànlott.A kérdésem az lenne ,hogy nyugodtan szedhetem e már most ?Emmelet pajzsmirigyre szedek L-Thyroxint 50 -eset napi 1et.És emelett kell szedneme egyéb vitamint ?
    Köszönettel:Éva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva!

      Nyugodtan szedheti a 400-as Femibiont, erre kis időre már nem éri meg megvenni a 800-asat. Más vitamin szedésére ezek mellett nincs szükség.

      Gratulálok a babához!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  17. Kedves Júlia!
    20 hetes kismama vagyok, első babával, minden rendben van, mégis felmerült bennem hogy talán váltanom kellene kismamavitamint.
    Jelenleg a 4.doboz Pharmaton Matruellet szedem, mellé c-vitamint és kalciumot.
    Ön szerint szükséges váltanom??
    Illetve ön mit javasol fertőzések ellen, csak elővigyázatosságból, mert ez az egy amitől kissé félek, és nincs ötletem hogy mit lehetne tenni azokon kívül amit egyébként megteszek!
    Köszönöm válaszát!
    Reni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Reni!

      Nem szükséges váltania! Ha tudja szedni, nincs rosszullét, émelygés..., akkor nyugodtan folytassa!
      Lassan vége az influenza szezonnak, jön a jó idő, így külön immunrendszer erősítést nem ajánlanék.

      Gratulálok a babához!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  18. Kedves Júlia!

    28 hetes kismama vagyok, a terhesség tervezése óta szedek Ladeevit-et.
    A legutóbbi orvosi vizsgálatkor az orvosom írt fel Vigantol cseppet (1x5 cseppet), és Maltofer rágótablettát (1x1-et). A kérdésem az lenne hogy mivel a Ladeevitben már amúgy is van D vitamin, nem e baj ha még mellé szedem a napi 5 csepp Vignatol cseppet. Nem árthatok vele a babának? Azt olvastam hogy terhesség alatt különösen vigyázni kell a D vitamin szedésével. (Egyébként szerintem a dokim elnézte a vitaminos táblázatát, mert ha jól emlékszem azt mondta hogy a Ladeevitben nincsen D-vitamin. Ezért írta fel ezt. Pedig mikor hazaértünk láttam a dobozán hogy van!)
    Tanácstalan vagyok. Szedjem vagy inkább ne?
    Válaszát előre is köszönöm!

    Anna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anna!

      Először is gratulálok a babához!

      Jól tudja, hogy vigyázni kell a D-vitaminnal várandósság alatt, mivel a D-vitamin anyagcseretermékei átjutnak a magzatba. Emiatt túladagolás esetén károsodhat a magzat.

      Ráadásul jön a jó idő, egyre több a napsütés, így még kevésbé indokolt a D-vitamin pótlása.

      Azt javasolom, kérdezzen rá orvosánál, hogy mindenképp kell-e szednie a Vigantol cseppet.

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  19. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  20. Kedves Júlia,

    Kíváncsi lennék a véleményére a Dr. Czeizel magzatvédő multivitaminról. Köszönöm!

    Üdvözlettel: S. Zsuzsanna

    VálaszTörlés
  21. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  22. Kedves Júlia!
    Én 28 éves hirshprung betegséggel született lány vagyok laktóz érzékenységel.
    Aktuálissá vált a család tervezés és érdeklődni szeretnék milyen terhesség előtti vitamint tudna ajánlani ami a leghatékonyabb Baba várás előtt.
    Előre is köszönöm a segítséget és a válaszát.
    Üdvözlettel: Szoboczki Anikó

    VálaszTörlés
  23. Kedves Júlia,
    Nagyon sokat segített a táblázata, mert én sem szedhetek jódot és így meg tudtam nézni, hogy miből mennyi az ajánlott mennyiség. Már csak omega-3 készítményből kell lenmagolajasat találnom, mert a halas szintén tartalmaz jódot és a pajzsmirigyem miatt azt nem szabad.
    Köszönet a honlapért!
    Üdv: Diána

    VálaszTörlés
  24. Kedves Júlia!

    28 éves vagyok, most érkezett el számunkra a babavállalás ideje, amire szeretnék tudatosan készülni.
    A páromnak enyhe vérzékenysége van ( nem tudom, hogy "hivatalosan" ez az A vagy a B típus-e) és azt szeretném megkérdezni, hogy ez öröklődhet-e, illetve kell-e ez miatt vizsgálatra mennie (kontroll) babázás előtt?
    Továbbá ha most januárban elkezdem szedni a terhesvitamint,akkor februárban ( tehát 1 hónapra rá) indulhat a babaproject :) ? Feltöltődik addigra a szervezetem a kellő mennyiségű (főleg folsav) anyagokkal?

    Válaszát előre is nagyon köszönöm!

    Üdvözlettel: Tímea

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tímea!

      A vérzékenység (hemofilia) X kromoszómán keresztül öröklődő betegség. Ha fiuk lesz (XY), abban az esetben egészséges lesz, mert az X kromoszómát Öntől kapja, az Y-t adja az apuka.

      Lány esetében viszont hordozni fogja a betegséget, mivel az apukától is X kromoszómát (a "beteget") kapja és mellé kap az anyukától egy egészséges X kromoszómát.
      Nem lesz beteg, mert az Öntől kapott X kromoszóma egészséges - a hemofilia recesszív módon öröklődik, nem dominánsan.


      A lányuknál lesz esély, hogy továbbadja a "beteg" X kromoszómáját a fiának (vérzékenységre való esély a kisfiúnál 50-50%, attól függően, hogy az anya egészséges vagy beteg kromoszómáját kapja az apa Y kromoszómája mellé)


      Viszont abban az esetben, ha Ön szintén hordozó, előfordulhat, hogy a fiuk szintén vérzékeny lesz (ha Öntől a "beteg" X kromoszómát kapja. 50-50%: vagy beteg vagy egészséges) és a lányuk vagy hordozóvá válik, vagy vérzékeny lesz.

      Igazából Önt kellene emiatt megvizsgálni, nem a párját.
      Genetikai vizsgálatokkal eldönthető, hogy egy potenciális hordozó nő valóban hordozza-e a betegséget, illetve terhessége esetén megállapítható, hogy a születendő gyermek vérzékeny, vagy egészséges.

      Az Ön felmenői között volt-e ilyen betegség, van-e esély rá, hogy hordozó? Beszéljék meg mindenképp a nőgyógyásszal! Ha tanácsolja keressenek fel szakembert.

      Remélem érthető volt, amit írtam! Nem mindig sikerül úgy leírnom valamit, ahogy szeretnék...

      A terhesvitamint tökéletes így elkezdenie. Addigra meglesz a megfelelő folsav mennyiség a szervezetében.
      Igazából akkor is elég elkezdeni, mikor belevágnak a babaprojectbe. Néhány nap alatt eléri a folsav a kívánt szintet.

      Sok sikert kívánok a babához!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  25. Kedves Júlia!

    Nemrég tudtam meg hogy babát várok. :)
    Az lenne a kérdésem, hogy szedem a Gravidát és a benne lévő folsav elegendő a magzat fejlődéséhez?

    Válaszát előre is köszönöm!
    Üdv: Andrea

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Andrea!

      Gratulálok a babához! :)
      Igen, elég.

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  26. Kedves Judit!

    Nem rég tudtam meg hogy babát várok!
    Az lenne a kérdésem,hogy a Gravidába lévő folsav elegendő-e a baba fejlődéséhez?

    Előre is köszönöm a válaszod.
    Üdv: Andrea

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Andrea!

      Igen, elég lesz! :)

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  27. Kedves Júlia!
    A párommal még most tervezzük a babát. Arról szeretnék önnél érdeklődni, hogy mi a véleménye a Dr. Czeizel Endre doktor úr által készített terhes vitaminról?

    Válaszát előre is köszönöm!

    Tisztelettel: Katalin

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Katalin!

      Nagyon jónak tartom. Minden benne van, amire a babának szüksége van.
      Sok sikert kívánok a babához!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  28. Kedves Júlia!
    Nagyon hasznos volt a táblázat. Ez alapján a Gravida mellett döntöttem. Úgy terveztem, hogy az első doboz után átváltok a Femibion800-ra a metafolin miatt. A hozzászólásokat olvasva viszont megijedtem a jód miatt, mert nekem is Autoimmun Thyreoiditisem van, amire 50 mikrogramm Letroxot szedek naponta. Kicsit kutattam az interneten és találtam egy Netamin Pocaklakó Terhesvitamin nevű készítményt, ami jódmentes. Megköszönném, ha megírná róla a véleményét.
    A másik kérdésem az lenne, hogy a nőgyógyász a napi 3x1 Urogestan mellé felírt Rutascorbint és Magnerotot napi 3x1-et mindegyikből. Ezeket be lehet venni együtt mindhármat, vagy várni kell egy-két órát? Ezek mellett a készítmények mellett is szedhetek terhesvitamint? A nőgyógyászommal még nem beszéltem a terhesvitaminokról, nem is ajánlott semmit.
    7 hetes kismama vagyok.

    Válaszát előre is megköszönve:
    Rita

    VálaszTörlés
  29. Kedves Júlia!

    Nem tudom, hogy nézi-e még a hozzászólásokat, de ha igen lenne egy kérdésem. Tegnap vettem a gyógyszertárban Elevit Complex 1 multivitamint, aminek az A-vitamin tartalma 770 mikrogram. Úgy tudom, hogy 800 mikrogram az ajánlott, viszont a túladagolás problémákat okozhat a fejlődő magzatnál. Az lenne a kérdésem, hogy mennyire befolyásolja ezt a tej, tojás, répa fogyasztás? mennyire szedhetem nyugodt szívvel, ha rendszeres fogyasztom a fent említett élelmiszereket?

    Előre is köszönöm a válaszát!
    Üdvözlettel:
    Kata (6 hetes kismama)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kata!

      Gratulálok a babához!
      Nagyon gyakori kérdés, félelem oka az Elevit magas A-vitamin tartalma.
      Átlagos mennyiségben fogyasztva bármilyen ételt, nem okozhat problémát.
      Az egyéb gyógyszerekre, étrend-kiegészítőkre kell odafigyelni, hogy ne tartalmazzanak A-vitamint.
      Nyugodtan szedje!

      Nagyon szép babavárást kívánok Önnek!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  30. Kedves Júlia!
    Úgy tudom, az Elevit EP-kártyára is megvásárolható (3 éve legalábbis az volt). Hiányolom a HIPP Natal italt és a Jutavit kismamavitaminját a táblázatból.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anka!

      3 éve (az előző táblázatban is az volt) még a gyógyszerként törzskönyvezett Elevit volt forgalomban. Először Elevitként (jód nélkül), majd Elevit Plusként (jóddal). Később mindkettő egy időben.
      Most az étrend-kiegészítő Elevit Complexek vannak forgalomban, ezek sajnos nem elszámolhatóak egészségpénztári kártyára.
      A Jutavit a legutolsó a táblázatban. A képernyő típusától függően, lehet, hogy a sötétebb barna sávba csúszik át, de ott van. A Hipp Natal valóban hiányzik, mint ahogy más terhesvitamin is, de sajnos nem tudtam több terméket beletenni a táblázatba, hogy egymás mellett láthatóak legyenek. Túl széles lett volna, de igyekszem valahogy megoldani! :)

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  31. Kedves Júlia!

    Most találtam az oldalra, mivel terhesvitamint kerestem...
    45 éves vagyok, van két kamasz gyermekem (már nagykorúak) a második férjemnek nincs gyermeke, én meg mindig három gyereket szerettem volna, így belevágtunk...
    3 éve próbálkozunk, volt 3 vetélésem (vagyis az utolsónál a megtapadás nem sikerült)...viszont lassan egy éve semmi...
    Voltunk genetikán, vérvételen stb...mindkettőnknél rendben találtak mindent...
    Peteérésem rendesen 28 napra van...
    Folsavat szedek...
    A kérdésem az, hogy melyik terhesvitamin lenne a legmegfelelőbb? Annyi az ellentmondás...olvastam olyat is, hogy csak folsav, jód, és D vitamin kell...stb...és elbizonytalanodtam...
    Válaszát előre is köszönöm!

    Betty

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Betty!

      Nem egyszerű a választás. Mindenki más szempontok alapján dönt.
      Van-e valós multivitamin igény - van, aki kevés gyümölcsöt, zöldséget eszik, egyhangúan táplálkozik, nekik jobb olyat választani, ami több összetevőt tartalmaz.
      Van, aki émelyeg, rosszul van egyes terhesvitaminoktól.
      Van, ahol a pénztárca is befolyásoló tényező.
      Számít a szimpátia, a bizalom egy adott termék vagy gyártó felé.
      Bevallom nem tudom, melyik a legjobb választás Önnek, hisz mindenkinek más.
      Saját tapasztalatot tudok mondani, ha konkrétumot szeretne. Én Femibiont szedtem, de akkor még mások voltak a piacon. Valószínűleg most is azt választanám.
      Sajnálom, hogy nem tudtam többet segíteni!

      Jó egészséget kívánok Önöknek és szívből kívánom, hogy minél hamarabb teljesüljön a vágyuk!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  32. Tisztelt Júlia! Azért fordulók önhöz mert 13hetes terhes vagyok és 31 éves. Azért kerestem fel önt hogy tanácsát szeretném kérni. Milyen terhes vitamint szedjek? Idáig semmilyen vitamint nem szedtem. Előre is köszönöm a választ.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ágnes!

      Mint ahogy az előző kérdezőnek is írtam, nincs jó válasz. Mindenkinél más válik be, más dönt.
      Van-e valós multivitamin igény - van, aki kevés gyümölcsöt, zöldséget eszik, egyhangúan táplálkozik, nekik jobb olyat választani, ami több összetevőt tartalmaz.
      Van, aki émelyeg, rosszul van egyes terhesvitaminoktól.
      Van, ahol a pénztárca is befolyásoló tényező.
      Számít a szimpátia, a bizalom egy adott termék vagy gyártó felé.
      Bevallom nem tudom, melyik a legjobb választás Önnek, hisz mindenkinek más.

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  33. Kedves Júlia!

    Olvastam a tanácsait, ezért úgy döntöttem, én is kikérem a véleményét. 40 éves vagyok, van már egy 11 és egy 13 éves kislányom, akik gond és várakozás nélkül "sikerültek ". Új kapcsolatom van, nagyon szeretnénk babát, már másfél éve próbálkozunk. A párommal minden rendben, nálam alacsony volt a progeszteron szint, amire Duphastont szedtem 3 hónapig. Legutóbb már 9 mm-es vastagságú volt a méhnyálkahártya, úgyhogy mikor elfogyott az utolsó doboz,nem írattam másikat. Most elkezdeném az Inofolicot, mivel sok jó dolgot hallottam róla, továbbá a Femibion 0-t, hátha... Szedhetem együtt a kettőt? Inofolicból mennyit javasol naponta? Sokan napi kettőt isznak, bár a dobozán 1 javasolt. Köszönöm válaszát!
    Csilla

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Csilla!

      Nyugodtan szedheti a kettőt együtt. Napi 1 Femibion 0 és Inofolicból 1 vagy 2 tasakot.
      A tájékoztatón valóban napi 1-es adagolás van megadva, de nemrég voltam egy továbbképzésen, ahol az inozitolról volt szó. Ott mondták, hogy szinte túladagolhatatlan, így nyugodtan emelhető a napi adagja.

      A folsav mennyiséggel sem lesz gond, ha 2 tasak Inofolic mellett dönt, mert a Febibionban 400μg folsav és 416μg metilfolát van, az Inofolicban pedig 200μg. A napi bevehető mennyiség kisbaba tervezése esetén pedig napi maximum 6000μg.

      Sok sikert kívánok a babához!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  34. Kedves Júlia!
    Elöször is köszönöm a mindig kedves,kielégitő válaszait!Megnyugtató ezeket olvasni!!40 éves vagyok,2 év probálkozás után sikerült teherbe esnem,ez volt az első terhességem
    Sajonos ez 10hetesen vetéléssel végződött.Tegnap voltam az orvosomnál,csinált ultrahangot,hétfőn pedig vérvétel.Szedek magnéziumot,folsavat.Szerinte megnéziumot nem fontos szedni.Viszont irt fel D vitamint és javasolta a Femibion 0 szedését.Ön egyetért ezekkel?Köszönöm válaszát,szép napot kivánok!Edit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Edit!

      Nagyon sajnálom ami Önökkel történt!

      Egyetértek az orvosával. A D-vitamin -különösen a téli hónapokban-nagyon fontos az immunrendszernek és az elmúlt években több tanulmány is foglalkozik azzal, hogy a D-vitamin hiánynak köze lehet ahhoz, hogy nehezen jön össze a baba.
      A magnéziumnak inkább a terhesség 2.trimeszterétől van jelentősége a méh összehúzódások megelőzéseként, de hiányállapota feszültséget okozhat, így szerintem nyugodtan szedje.

      Kitartást és jó egészséget kívánok Önöknek!

      Üdvözlettel,
      D.Szabó Júlia

      Törlés
  35. Kedves Júlia!!
    Van két gyönyörű gyermekem.
    Szerettünk volna a párommal egy harmadikat is,De sajnos kétszer elvetéltem.
    Most a teszt pozitívat mutat :)
    Szeretném megkérdezni mivel tudnám védeni a magzatom hogy ne vetéljek el megint :(
    Van e valamilyen vitamin amit célszerű lenne szednem.
    Így most rettenetesen félek az egész terhességtől.
    Pánik beteg is lettem a vetélés miatt is,és félek jelen pillanatban a szüléstől is,illetve mindentől.
    Megtisztelő válaszát előre is nagyon köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kérdező!

      Először is szívből gratulálok a családjához!

      Szedni szedhet terhesvitamint, emellett magnéziumot, ami segíthet a feszültség kezelésében, de mivel az egyik legfontosabb most a lelki nyugalom, ezen kellene segíteni.
      Érdemes lenne megfelelő szakember keresni, aki terápiával (nem gyógyszeres kezelésre, hanem beszélgetésre, pszichoterápiára, nyitottságától függően kineziológiára... gondolok) tud segíteni.

      Emellett a nőgyógyásza, ismerve a kórelőzményét és a korábbi vetélések okát, ha szükségét látja, ír fel Önnek megfelelő gyógyszert.
      Minél hamarabb keresse fel orvosát!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  36. Kedves Júlia!
    Nagyon örülök, hogy rátaláltam az oldalra. A párommal idén szeretnénk babát. Találtam a babalesz.hu oldalin egy szimpaikus vitamint, Procreation. Elsősorban azért szimpatikus, mert gyümölcs és zöldségkivonat van benne, mert tudom nem biztos hogy megfelelő mennyiséget tudok fogysztani. A termékben csak 800 folsav van és nem metafolin, ami jobban felszívódik. Kérdésem az lenne hogy Ön szerint lehet e puszba metafolint szedni, vagy az már sok lenne? Vagy a zöldség, gyümölcs és gyógynövények segítenek a folsav felszívódásában? Válaszát előre is kösuönöm. Csilla

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Csilla!

      Ha Ön nem tartozik abba a csoportba, akik nem tudják megfelelően hasznosítani a folsavat, akkor tökéletes a Procreation.

      A metafolin-folsav különbségnek abban az esetben van jelentősége, ha egy bizonyos enzim csökkent aktivitása van jelen Önben.
      A metafolin valójában a folsav biológiailag aktív formája, amely a szervezet számára közvetlenül felhasználható. Míg a folsavnak a szervezetben egy több lépcsős folyamat során át kell alakulnia aktív, hasznosítható formává.
      A metafolin így optimális hatást tud kifejteni azokban a nőkben is, akik 5-MTHFR enzim-polimorfizmusban szenvednek, és nem képesek teljes mértékben lebontani a folsavat (csökkent enzimaktivitás), és ebből adódóan csökkent képesség a folsav biológiailag aktív folát-formává történő átalakítására. Vagyis a gyümölcsök nem tudják segíteni a felszívódást ilyen esetben.
      Ez az eltérés vérvétellel megállapítható.

      Ezért kerültek előtérbe a metafolin tartalmú készítmények. Vagy olyan készítményt lenne érdemes keresni, ami önmagában metafolint tartalmaz és szedheti együtt a Procreationnal vagy felváltva kétfajta terhesvitamin.

      Sok sikert kívánok a babához!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  37. Kedves Júlia!

    A kislanyunk 2 év után sikerült természetes módon. Akkor az orvosom tanácsára(2014-ben) elvitet szedtem.
    Most tervezzük a kistestvert. A dm-ben találtam saját márkás várandós vitamint.

    https://www.dm.hu/das-gesunde-plus-mama-a-z-p4010355140814.html?userOptIn

    Ön szerint 400 folsav elegendő vagy pluszban kell szedni? Mi a véleménye erről a vitaminrol?

    Nagyon köszönöm,
    Zita

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zita!

      Gratulálok a babához! :)
      Az első trimeszterben van igazán fontos szerepe a folsavnak. Akkor lehet pótolni, de utána nem szükséges. Tökéletesen elég lesz, ami a DM-es vitaminban van.
      Szerintem jó összetételű vitaminkészítmény, igazán jó ár-érték aránnyal.

      Jó egészséget kívánok az egész családjának!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  38. Kedves Júlia!

    Tudnál nekem olyan vas tablettát, készítményt javasolni ami nem okoz székrekedést, mert sajnos nálam ez elég nagy problémát okoz.
    Üdvözlettel:Veronika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Veronika!

      Elsősorban a szerves vas készítmények jöhetnek számításba.

      Ezekről a termékről jók a visszajelzések, érdemes lenne megpróbálnia valamelyiket:

      Floradix Kräuterblut vas szirup szirup vas-glükonátból származó szerves kötődésű vasat, B2-, B6-, B12- és C-vitaminokat tartalmaz. Nem okoz székrekedést, kellemes ízű.

      Dr.Steinberger Eisenblut Plus szirup Vassal
      C-, B1-, B2-, B-12 vitaminokat tartalmazó étrendkiegészítő készítmény.

      Béres Vas Vitál filmtabletta
      A Vas Vital filmtabletta hatóanyagai:
      -a vas, a folsav, valamint a B12-vitamin támogatja a szervezet vérképződését,
      -a C-vitamin fokozza a vas felszívódását,
      -a réz pedig részt vesz a szervezet vasszállításában.


      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  39. Kedves Júlia!

    Nagyon örülök, hogy rátaláltam az oldalára, nagyon sok hasznos információval gazdagodtam. Köszönöm szépen!
    Gyermeket szeretnénk a párommal, 32 éves vagyok. 10 évvel ezelőtt kétszer operáltak endometriózissal, azóta szedtem a Milligest fogamzásgatló tablettát. Múlt hónapban abbahagytam a szedését és minden nap megiszom egy Gynositolt nőgyógyász javaslatára. Mivel nem eszem húst, azon gondolkoztam, hogy nem ártana terhesvitamint (pl. Gravida) szednem. De mivel mindkettőben van folsav, ezért nem vagyok benne biztos,hogy jó ötlet. Ön mit javasol?
    Jól tudom, hogy ez után a fogamzásgátló tabletta után nem szükséges szünetet tartani, rögtön lehet próbálkozni?
    Segítségét előre is köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kérdező!

      Nagyon köszönöm kedves szavait! Nagyon jól esett olvasnom! Elnézését kérem a megkésett válaszért!

      A forgalomban lévő fogamzásgátlóknak már annyira alacsony a hormontartalma, hogy a legtöbb nőgyógyász nem is tartja szükségesnek a szünet hagyását. Nyugodtan próbálkozzanak.

      A folsavból nyugodtan mehet be egy kicsivel több is. Lehet a terhesvitamint kombinálni a Gynositollal.

      (4,5-6 mg/nap folsav adása is indokolt lehet felnőtteknek terhességi előzményben szereplő velőcsőzáródási rendellenesség megelőzésére.)

      Sok sikert kívánok a babához!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  40. Kedves Júlia!

    Szeretném a véleményét kikérni. 6 hetes kismama vagyok. A Garvidát kezdtem el használni, de sajnos a benne lévő adalékanyagok tartalmaznak édesítőszert, amit valószínűleg nem bírok. Sajnos minden alkalommal kihánytam. A problémám emellett az, hogy glutén és tejfehérje allergiám is van. Sok vitamin készítményt próbáltam már ki a terhességem előtt. De nem igazán vált be egyik sem. Ezek szerint az édesítőszerek is negatívan befolyásolják nálam a vitaminok szedését. Most egy dietetikus hölgy a Pocaklakó terhes vitamint ajánlotta. Mi a véleménye Önnek erről a készítményről? Ajánlaná számomra? Vagy esetleg valami más alternatíva lehetséges? Nagyon szépen köszönöm előre is válaszát!
    Üdvözlettel
    Nóra

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Nóra!

      A Pocaklakó valóban kiváló választás, mivel glutén- és laktózmentes. Az összetevői között pedig minden fontos hatóanyag megtalálható.

      Emellett nagyon jó visszajelzéseket hallok a GAL babaváró vitaminjáról. (Bioboltokban, vagy a gyártó webáruházában érdemes keresnie. Ha jól tudom, nincs patikai forgalomban)
      Érdemes esetleg ezt is megnéznie, vagy tartalék ötletnek megtartania.
      https://www.gal.hu/GAL-Babavaro

      Sok boldogságot kívánok az elkövetkezendő csodás időszakhoz!

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  41. Kedves Doktornő!
    A gravida terhesvitamint nem találom az új táblázatban. Esetleg azt megkérdezhetem, hogy hová sorolná be jelenleg? Melyik magzatvédőt közelíti meg? Vagy esetleg okkal maradt ki a felsorolásból? 3 évvel ezelőtt Femibion1et, majd Gravidát szedtem. Most újra várandós vagyok, szintén Femibion1et szedek, de a 12.hét után nem tudom mire váltsak.
    Köszönettel, Ani

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ani!

      Elnézését kérem a késői válaszért!
      A Gravida is nagyon jó készítmény.
      Sajnos hely hiányában maradt ki.
      Lehet a megoldás egy letölthető komplex táblázat lesz, ahol elfér az összes vitamin.
      Komplexitásban az Elevithez hasonlítanám.

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  42. Kedves Júlia!
    Nekem lenne egy olyan kérdésem, hogy babát tervezünk, már van egy 6éves kis lányom! És szeretném elkezdeni szedni a vitamint a Ladevit vagy a trimeszter a jobb??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kérdező!

      Elnézését kérem a késői válaszért!
      Mindkettő jó választás. Próbálja ki az egyiket. Ha nincs mellékhatás (émelygés, hányinger...), akkor maradjon annál.
      Ha valami miatt nem tudja szedni, érdemes váltani.

      Üdvözlettel,
      Dr.Szabó Júlia

      Törlés
  43. Kedves Júlia! Mi most jutottunk el a babatervezéshez, melynek okan szeretném előre megtámogatni a fogantatást. Most 2023-ban melyik.vitamin a legjobb? Tudtommal nincs semmilyen betegségem. Előre is köszönöm! Nikolett

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kérdező! A fogantatáshoz - ha semmi különleges tényező nem áll fenn - a Femibion 0-t szoktam ajánlani. Mivel nem lehet előre tudni, hogy elsőre összejön, vagy csak fél év múlva, ha vitaminpótlásra nincs szükség, akkor a Femibion 0 tökéletes.

      Törlés