2014. február 15., szombat

Kedves Olvasóim!



Előre nem látható ideig szüneteltetem a blog írását és kérem több kérdést se küldjenek, mert nem tudok rá válaszolni!

Az eddig beérkezett kérdésekre igyekszem minél hamarabb válaszolni!

Megértésüket köszönöm!

Dr.Szabó Júlia

2014. január 15., szerda

Jön az influenza!

 
Lassan megkezdődik az influenzaszezon Európában, több országban már járvány van, ez Magyarországon néhány héten belül várható – közölte az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat (ÁNTSZ).
 
Ezzel kapcsolatos a mai cikkem.
 
Megfelelő odafigyeléssel, immunrendszerük támogatásával sokat segíthetünk szervezetüknek a betegségek megelőzésében, leküzdésében.

Mit tehetünk ennek érdekében?

1. Az immunrendszer megerősítése

Vitaminok közül a C-vitamin a leggyakrabban alkalmazott vitamin. Antioxidáns hatású, védi a szervezetet a környezeti ártalmaktól, azáltal, hogy megköti a szervezet sejtjeit károsító szabad gyököket. Segíti a szervezetet a fertőzések leküzdésében. 

A többféle vitamint és ásványi anyagokat tartalmazó multivitamin készítményekből számos van forgalomban; összetételük közel azonos – egy-egy kivételt leszámítva. 

Gyógynövények közül immunrendszer erősítő hatása van a bíbor és a keskenylevelű kasvirágnak és a csipkebogyónak. 

Itt érdemes megemlíteni a grapefuitot is, mivel a magjából és a húsából készült kivonatot egyre gyakrabban alkalmazzák az immunrendszer erősítésére, méltán. A mag kivonat bioflavonoidokat tartalmaz, amelynek gyökbefogó és antioxidáns hatása van. 

Homeopátiás gyógyszerek között mind mono-, mind kombinált készítményben találunk olyat, amely segítségünkre lehet a megelőzésben és a kialakult betegség leküzdésében.  

2. Megfelelő személyi higiénia betartása.  

Mivel mind az influenza, mind a nátha cseppfertőzés útján terjed, oda kell figyelnünk a gyakori kézmosásra. Ha erre nincs lehetőség, érdemes magunknál tartani vagy víz nélkül használható kézfertőtlenítő gélt, vagy fertőtlenítő oldattal átitatott törlőkendőt.  

3. Friss levegő.  

Lehetőleg minél többet tartózkodjunk a szabadban. A friss levegő segíti tüdőnket a "szellőztetésében". A benti meleg levegő és hideg kinti levegő cseréje serkenti a vérellátást, ezáltal fokozza az ellenállóképességet.


 4. "Ép testben ép lélek."  

A - lehetőleg - rendszeres testmozgástól fittebbek, kiegyensúlyozottabbak leszünk, nehezebben gyűr le minket a betegség.  

5. Megfelelő mennyiségű és minőségű alvás.  

Ez lehet különösen hangzik, de ha elég időt alszunk és mindezt nyugodt körülmények között (nem szól mellettünk a tévé, kényelmes a fekhely...) tesszük, az kihat a mindennapjainkra, a kedvünkre, hiszen alvás közben regenerálódik a szervezet is. Ezáltal kiegyensúlyozattabbak leszünk, ami segíti immunrendszerünk működését.


Kapcsolódó cikkeim:

- Influenza vagy megfázás?
- Egy kis immunerősítés-1.rész.
- ...immunrendszer erősítés. 2.rész.
- Komplex készítmények a meghűléses betegségek kezelésére-Paracetamol.
- Komplex készítmények a meghűléses betegségek kezelésére - Ibuprofen és Acetilszalicilsav.